A legújabb Porsche 911-es Targa, ami minden téren megállja a helyét
szerző: blogadmin
Nemrégiben mutatták be a Porsche legújabb 911-es modellét, a Targa-t. Ez az autónév sokak számára már ismerősen csenghet, mivel 1965-ben több mint 100 ezer darabot adtak el ebből a példányból világszerte. A mostani legújabb modell nagyban hasonlít az 1965-ben kiadott Porsche-ra, azonban ez a típus már a modern kor vásárlói körét célozza meg. Az egyik autókiállításon egy igen érdekes jelzőt kapott az autó, azaz „minden évszakra kiváló ez a típus.” Hogy ez mit is foglal magába, az sokak számára egyértelmű, mivel a Targa átalakítható teljesen fedett 911 stílusú Porsche-nak, és átalakítható nyári cabrionak is bármikor.
Ez az autó megkapta a sportos 911-es minden belső jegyét, és aki még szeretne bele extrákat, annak szó szerint bármi a rendelkezésére áll. Első ránézésre mindenkinek egy olyan autó jut eszébe, ami különleges, de mégis elegáns. Az első lámpák a régi Porsche stílusra emlékeztetnek, a hátsók pedig az új generáció jegyeit tükrözik. Sokan csak a „parádés” autónak hívják, mivel a bemutatóján a leleplezés után rögtön beindították azt a berendezést, ami cabriot csinál az autóból. Ez a rendszer 19 másodperc alatt felhúzza, és eltünteti a napfénytetőt, amit az autó csomagtartójába rak bele.
Egyetlen hibája, amit fel lehetne említeni az, hogy ezt a rendszert menet közben nem lehet használni, mivel az autónak stabil állási állapotban kell lennie, hogy egyszerre kinyissa a csomagtartót és a robotrendszer felemelje, és elhelyezze a tetőt. Az autó egyik meghökkentő meglepetése az, hogy a félig nyitott Porsche 911-es jóval nehezebb, mint a teljesen nyitott változata. Ez annak tudható be, hogy a hátsó szélvédők vastagabbak, így ha ez az elem rajta van az autón, megnöveli a súlyát.
Ez az autó a gazdagabb vásárlói réteg számára lett tervezve, mivel a vételára 38 és 40 millió forint körül mozog, és ehhez még az általunk kért extrák (ebbe bele tartozik a különleges fényezés is) pluszban jönnek hozzá.
A Targa-ból sima, és sportváltozat is kérhető. A motor egy 6 hengeres benzines boxermotor, ami 3800 köbcentis. A teljesítménye 350 lóerő, amit a négykerék meghajtás még stabilabbá tesz. A Porsche 911 Targa kérhető 7 fokozatú manuális, és 7 fokozatú automatikus sebességváltóval is. Az autó csúcssebessége 280 km/óra és 290km/óra között van meghatározva, a gyorsulása pedig 0-ról 100-ra 5 másodpercet vesz igénybe. A fogyasztása a gyári adatok alapján, 100 kilométeren 9 és 10 liter között mozog.
A Porsche cég sikert vár ettől a példánytól, mivel ha hozza azokat az eladási adatokat, amit elvárnak tőle, akkor 2-3 év múlva a Targa család egy újabb taggal fog bővülni, mivel már most tervezetbe van véve egy ötödik generáció is. Ezt az autót elsősorban az európai piacra szánták, de meghökkentő volt az első eladott példányszámok után, hogy Angliában is igény van rá, pontosan amiatt, hogy az esős időben a tető felhúzható, naposban pedig bármikor eltüntethető, így tökéletesen megfelel az angliai időjárásnak is.
Kövess minket RSS-en