A diesel motorok sokat változtak az utóbbi években. Már nem olyan zajos a működésük, sokkal könnyebben indulnak be a téli időszakban, nagyon kevés üzemanyag fogyasztásra képesek, tehát sokat takaríthat meg egy ilyen autó használatával, de azt is tudni kell, hogy a motor felépítése sokkal bonyolultabb, mint egy benzines autó esetében. A motor egyik legfontosabb alkatrésze a diesel adagoló, ami nem más mint a motor agya, ami biztosítja bármilyen fordulatszámon az optimális mennyiségű és nyomású üzemanyagot. Tudni kell azt is, hogy a motor meghibásodásakor az adagoló az utolsó olyan alkatrész, amiben a szervizek a hibát keresik. Az adagoló javítására, csak akkor kerül sor, ha más hibát nem találnak a motor működésében. Kétféle adagoló típus létezik és pedig: a soros és az elosztós adagoló. A soros adagolónál a szivattyúban ugyanannyi adagolóelem található mint amennyi henger létezik a motorban. Az elosztós adagolónál az üzemanyagot az adagolóba épített szárnylapátos tápszivattyú szállítja a tartályból.